Am.os. 104:n veteraanijaosto Pikiukot toimintakertomus 2013

Pikiukkojen kolmas toimintavuosi on kulunut leppoisaan tahtiin. Jaoston veto vastuussa on ollut sama porukka alusta alkaen: puheenjohtajana Kaarlo Salonen ja ryhmässä mukana Markku Valtonen, Simo Hyökki sekä Matti Sartesuo, joka on hoidellut ansiokkaasti matkajärjestelyt. Kokouksia olemme pitäneet Tiimituvalla Viides Linja 3 Helsinki.

12.3. pidetyssä kokouksessa suunniteltiin vuoden toimintaa ja keskusteltiin ajankohtaisista asioista sekä kahviteltiin. Paikalla oli myös am.os. puheenjohtaja Timo Karttunen tutustumassa veteraani toimintaan. Osallistujia oli kymmenen henkilöä.

19.6. teimme kesäretken Gårdskullan kartanoon ja traktorimuseoon Siuntioon. Perillä tutustuttiin museoon ja karjaa kasvattavan kartanon toimintaan, sekä nautimme hyvän lounaan. Mahtavan hieno kesä sää kruunasi retken. Matkan teimme Ahvalan pikkubussilla ja siihen osallistui kaksitoista henkilöä.

19 – 21.8. Simo Hyökki osallistui rakennusliiton valtakunnallisille veteraani kursseille Siikarannassa.

21.8. pidetyssä Pikiukkojen tapaamisessa Hyökki kertoi kurssin annista. Hänet valittiin myös edustajaksemme Rakennusliiton valtakunnalliseen veteraanijaostoon. Tässä kokouksessa päätettiin syysretkestä sekä keskusteltiin jo ensi vuoden toiminnasta. Paikalla oli kahdeksan Pikiukkoa.

25.9. syysretken teimme Helsingin sota museoon Liisankadulle jossa tutustuimme Suomen historiaan ja erityisesti sota historiaan, mielenkiintoinen paikka. Museo kierroksen jälkeen nautimme hyvän päivällisen ravintola Kolmessa Kruunussa ja juttu luisti, retkeen osallistui 13 henkilöä.

30.11. am. os. syyskokouksessa veteraani jaoston puheenjohtajaksi valittiin Simo Hyökki, johtoryhmä pysyi muuten ennallaan.

Tänäkin vuonna toiminta on pysynyt määrärahan puitteissa ja ensi vuoden toiminnasta päätetään helmi- maaliskuun kokouksessa.

Kaarlo Salonen                                                                                   puh. johtaja